جست‌وجو در سایت

برای بستن، دکمه Esc یا ضربدر را فشار دهید.

10 آبان 1404

|

6

|

0 نظر

|

کدخبر: 10174

|

راه‌اندازی آکادمی ملی آموزش هوش مصنوعی برای معلمان: فرصتی نو در آموزش مدرن

در تاریخ ۸ ژوئیه ۲۰۲۵، اتحادیه معلمان ایالات متحده (AFT) همراه با اتحادیه معلمان نیویورک (UFT) و با مشارکت شرکت‌های بزرگ فناوری مانند Microsoft، OpenAI و Anthropic، مرکز ملی آموزش هوش مصنوعی را راه‌اندازی کردند. این مرکز با بودجه‌ای بالغ بر ۲۳ میلیون دلار، برنامه‌ای جامع برای آموزش معلمان به منظور استفاده مؤثر و اخلاقی … ادامه مطلب

آکادمی ملی آموزش هوش مصنوعی برای معلمان

در تاریخ ۸ ژوئیه ۲۰۲۵، اتحادیه معلمان ایالات متحده (AFT) همراه با اتحادیه معلمان نیویورک (UFT) و با مشارکت شرکت‌های بزرگ فناوری مانند Microsoft، OpenAI و Anthropic، مرکز ملی آموزش هوش مصنوعی را راه‌اندازی کردند. این مرکز با بودجه‌ای بالغ بر ۲۳ میلیون دلار، برنامه‌ای جامع برای آموزش معلمان به منظور استفاده مؤثر و اخلاقی از هوش مصنوعی در کلاس‌های درس ارائه می‌دهد.

اهداف و مشخصات برنامه

این برنامه با هدف آموزش حدود ۴۰۰ هزار معلم در مقاطع K‑۱۲ طی پنج سال آینده آغاز شده است که معادل تقریبی ۱۰٪ از کل معلمان ایالات متحده است. اعضای اتحادیه معلمان نیز به صورت رایگان به منابع دیجیتال این آکادمی دسترسی خواهند داشت. محل اصلی مرکز آموزشی در ساختمان اتحادیه UFT در منهتن نیویورک قرار دارد و فعالیت‌های آن از پاییز ۲۰۲۵ آغاز می‌شود.

ابزارها و دوره‌های آموزشی شامل کارگاه‌های حضوری، دوره‌های آنلاین، آموزش‌های عملی برای به‌کارگیری هوش مصنوعی در تدریس، برنامه‌ریزی درس، تولید پرسش‌ها، و ارتباط با دانش‌آموزان و والدین است. همچنین توجه ویژه‌ای به جنبه‌های اخلاقی، ایمنی و عدالت در استفاده از AI صورت می‌گیرد. بودجه شرکت‌های فناوری برای سال اول به این صورت است: مایکروسافت ۱۲.۵ میلیون دلار، OpenAI ۱۰ میلیون دلار و Anthropic ۵۰۰ هزار دلار.

انگیزه و زمینه

معلمان در دنیای امروز با تغییرات سریع فناوری روبرو هستند. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در کلاس‌ها فرصت‌های بسیاری ایجاد کرده است، اما همزمان نگرانی‌هایی درباره نقش معلم، عدالت آموزشی، حریم خصوصی داده‌ها و سوگیری الگوریتمی مطرح است. مسئولان این پروژه تأکید دارند که ارتباط مستقیم معلم و دانش‌آموز هرگز جایگزین نمی‌شود، بلکه هوش مصنوعی باید به‌عنوان ابزاری برای تقویت آموزش و یادگیری عمل کند. معلمان هدایت این تحول را برعهده خواهند داشت و نه صرفاً مصرف‌کننده ابزارها، تا بتوانند تجربه یادگیری را بهینه و ایمن کنند.

اهمیت و پیامدها

راه‌اندازی این آکادمی گامی مهم در ترکیب فناوری پیشرفته با آموزش رسمی محسوب می‌شود. این اقدام می‌تواند توانمندسازی معلمان، تسهیل برنامه‌ریزی و تدریس، فراهم کردن امکانات یادگیری شخصی‌سازی‌شده و تقویت چارچوب‌های اخلاقی در بهره‌گیری از هوش مصنوعی را ممکن کند. با این حال، سوالاتی نیز مطرح است: تأثیر واقعی این برنامه در مدارس با منابع محدود چه خواهد بود؟ نقش شرکت‌های فناوری تا چه حد باید شکل‌دهنده آموزش باشد؟ آیا خطر وابستگی به ابزارهای خاص وجود دارد؟ پاسخ به این پرسش‌ها می‌تواند مسیر موفقیت این پروژه را تعیین کند.

فرصت‌ها برای دانشجویان و پژوهشگران

دانشجویان و پژوهشگران به ویژه در حوزه آموزش و فناوری، می‌توانند از این برنامه الهام بگیرند. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی پروژه‌های آموزشی، تحقیق در زمینه روش‌های یادگیری هوشمند و مشارکت در توسعه محتوای آموزشی نوین، فرصت‌های بسیار ارزشمندی برای توسعه مهارت‌ها و رزومه علمی فراهم می‌کند.

نکات عملی برای معلمان و دانشجویان ایرانی

۱. آشنایی با ابزارهای هوش مصنوعی و نحوه کاربرد آن‌ها در آموزش می‌تواند تجربه تدریس و یادگیری را بهبود دهد.
۲. در طراحی محتوای آموزشی، اخلاق و عدالت در استفاده از AI را همواره در نظر داشته باشید.
۳. با بررسی نمونه‌های بین‌المللی، روش‌های بهینه و کاربردی برای محیط آموزشی خودتان را استخراج کنید.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها
پیشنهادی: