جست‌وجو در سایت

برای بستن، دکمه Esc یا ضربدر را فشار دهید.

26 مهر 1404

|

5

|

0 نظر

|

کدخبر: 9938

|

عینک هوشمند Ray-Ban رشد سهام EssilorLuxottica را جهش داد

رشد چشمگیر سهام تولیدکننده عینک‌های Ray-Ban شرکت EssilorLuxottica، سازنده‌ی عینک‌های معروف Ray-Ban، در روزهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر ارزش سهام خود بوده است. دلیل اصلی این رشد، جهش تقاضا برای عینک‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی است که در همکاری با Meta تولید می‌شوند. رکورد جدید فروش در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۵ بر اساس گزارش مالی … ادامه مطلب

عینک هوشمند Ray-Ban رشد سهام EssilorLuxottica را جهش داد

رشد چشمگیر سهام تولیدکننده عینک‌های Ray-Ban

شرکت EssilorLuxottica، سازنده‌ی عینک‌های معروف Ray-Ban، در روزهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر ارزش سهام خود بوده است. دلیل اصلی این رشد، جهش تقاضا برای عینک‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی است که در همکاری با Meta تولید می‌شوند.


رکورد جدید فروش در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۵

بر اساس گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۵، فروش کل شرکت با رشد سالانه‌ی ۱۱٫۷ درصدی به حدود ۶٫۹ میلیارد یورو رسید. این رقم بالاترین سطح فروش در تاریخ EssilorLuxottica محسوب می‌شود.
اگرچه عینک‌های هوشمند هنوز بخش کوچکی از کل درآمد هستند، اما نقش اصلی را در رشد کلی فروش ایفا کردند. مدیر مالی شرکت اعلام کرد که همین بخش به‌تنهایی بیش از ۴ واحد درصد به افزایش فروش افزوده است.


افزایش تولید و برنامه‌ عرضه‌ی مدل‌های جدید

پس از این موفقیت، شرکت تصمیم گرفت ظرفیت تولید عینک‌های هوشمند را زودتر از برنامه‌ی اولیه گسترش دهد تا پاسخگوی تقاضای فزاینده باشد.
قیمت مدل‌های جدید Ray-Ban Smart Glasses بین ۳۷۹ تا ۷۹۹ دلار تعیین شده است. همچنین نسخه‌های پیشرفته‌تر با نمایشگر داخلی در آینده نزدیک عرضه خواهند شد.


نقش همکاری با Meta در رشد تقاضا

همکاری نزدیک با Meta باعث افزایش محبوبیت این عینک‌ها شد. کاربران می‌توانند با دستورات صوتی، از طریق هوش مصنوعی، عکس و ویدئو بگیرند یا پیام ارسال کنند.
مؤسسات مالی مانند J.P. Morgan و Barclays پیش‌بینی می‌کنند که بازار جهانی عینک‌های هوشمند تا سال ۲۰۳۵ به بیش از ۶۰ میلیون دستگاه در سال برسد.


جهش تاریخی در بازار سهام

در نتیجه‌ی این رویدادها، سهام EssilorLuxottica در یک روز معاملاتی ۱۴ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح تاریخ خود رسید؛ این بزرگ‌ترین جهش روزانه از سال ۲۰۰۸ است.
ارزش بازار شرکت نیز حدود ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافت.


جمع‌بندی

بازار جهانی اکنون معتقد است که عینک‌های هوش مصنوعی در حال تبدیل‌شدن از یک محصول جانبی به یک محرک اصلی رشد هستند.
ترکیب اعتبار برند Ray-Ban با توان تولیدی و شبکه‌ی بازاری EssilorLuxottica، این شرکت را به یکی از پیشگامان آینده‌ی فناوری‌های پوشیدنی بدل کرده است.

برچسب ها :

EssilorLuxottica ، Meta ، Ray-Ban ،

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها
پیشنهادی: