جست‌وجو در سایت

برای بستن، دکمه Esc یا ضربدر را فشار دهید.

13 آذر 1404

|

4

|

0 نظر

|

کدخبر: 10498

|

آغاز تدوین سند دوره دوازدهم مجلس دانش‌آموزی با محوریت نقش هوش مصنوعی در آموزش و پرورش

فرایند تدوین سند دوره دوازدهم مجلس دانش‌آموزی با محوریت «نقش هوش مصنوعی در توسعه آموزش و پرورش» آغاز شد. در نخستین نشست کارگروه تدوین سند، ۳۲ عضو هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌ها گردهم آمدند تا روند تهیه پیش‌نویس اولیه این سند را آغاز کنند. قرار است دانش‌آموزان طی سه نشست تخصصی، سند نهایی را تدوین و برای تصویب در صحن مجلس دانش‌آموزی ارائه کنند.

آغاز تدوین سند دوره دوازدهم مجلس دانش‌آموزی با محوریت نقش هوش مصنوعی در آموزش و پرورش

سرپرست دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی با اشاره به آغاز فرآیند تدوین سند دوره دوازدهم مجلس دانش‌آموزی اعلام کرد که موضوع اصلی این سند، نقش هوش مصنوعی در توسعه آموزش و پرورش است. او توضیح داد که مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده، دانش‌آموزان بر اساس گروه‌بندی مشخص، مسئولیت تهیه پیش‌نویس اولیه این سند را بر عهده خواهند داشت.

در نخستین نشست کارگروه تدوین سند دوره دوازدهم که با حضور حدود ۳۲ نفر از اعضای هیئت‌رئیسه مجلس دانش‌آموزی و هیئت‌رئیسه کمیسیون‌های پنج‌گانه برگزار شد، هادی کشاورزی تأکید کرد که یکی از مهم‌ترین وظایف این مجلس، تدوین سندی تخصصی درباره مسائل آموزش و پرورش است؛ سندی که ضمن بررسی چالش‌های موجود، برای رفع آن‌ها راه‌حل ارائه دهد.

او با اشاره به شروع رسمی روند تدوین سند جدید افزود: در این دوره، کارگروه تدوین سند اولین نشست خود را به‌صورت حضوری برگزار کرده و اعضای آن شامل مجموعه‌ای از اعضای هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌هاست که در مجموع حدود ۳۲ نفر حضور داشته‌اند.

وی درباره موضوع محوری سند دوره جدید توضیح داد: «دانش‌آموزان قرار است سندی تهیه کنند که به تأثیر و کارکردهای هوش مصنوعی در بهبود و توسعه نظام آموزش و پرورش بپردازد.»

کشاورزی خاطرنشان کرد که در مدت حضور دانش‌آموزان در تهران، مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی برای آن‌ها تدارک دیده شده تا با کاربردهای هوش مصنوعی در فرآیندهای مختلف آموزشی، همچنین با مفاهیم مرتبط با قانون‌گذاری و سندنویسی آشنا شوند.

وی ادامه داد: «مطابق تقسیم‌بندی صورت‌گرفته، دانش‌آموزان نسخه اولیه این سند را تهیه خواهند کرد.» او توضیح داد که پس از پایان نشست نخست، مأموریت‌هایی مرتبط با همین موضوع به دانش‌آموزان واگذار می‌شود تا در کمیسیون‌های تخصصی خود پیش‌نویس را تکمیل کرده و در نشست بعدی ارائه دهند تا روند بررسی و نگارش سند ادامه یابد.

سرپرست دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی درباره تعداد جلسات تدوین سند گفت: «در مجموع سه نشست برای کارگروه تدوین سند برنامه‌ریزی شده و انتظار می‌رود در پایان این سه نشست، سند نهایی دوره دوازدهم تکمیل شود.»

او درباره مرحله تصویب نهایی سند افزود: «این سند باید در روز اختتامیه مجلس دوره دوازدهم در تیرماه ۱۴۰۵ در صحن مجلس دانش‌آموزی قرائت شود. سپس ۱۵۰ نماینده مجلس دانش‌آموزی درباره آن رأی خواهند داد و در صورت کسب آرای لازم، سند به تصویب می‌رسد.»

وی در پایان اظهار کرد: پس از تصویب، سند به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال خواهد شد تا در کمیسیون‌های تخصصی شورا مورد بررسی قرار گیرد و در صورت رسیدن به جمع‌بندی نهایی، امکان تبدیل آن به قانون یا استفاده در سایر فرایندهای رسمی وجود خواهد داشت.


برای مشاهده جدیدترین اخبار، به پایگاه خبری هوش مصنوعی ایران مراجعه کنید.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها
پیشنهادی: