جست‌وجو در سایت

برای بستن، دکمه Esc یا ضربدر را فشار دهید.

22 آذر 1404

|

3

|

0 نظر

|

کدخبر: 10559

|

همکاری IBM و Pearson برای ساخت ابزارهای یادگیری هوش مصنوعی در مقیاس جهانی

IBM و Pearson با آغاز یک همکاری جهانی، قصد دارند ابزارهای یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی را برای سازمان‌ها، مؤسسات آموزشی و افراد توسعه دهند. هدف این همکاری، شخصی‌سازی آموزش و کاهش شکاف مهارتی در بازار کار جهانی است.

همکاری IBM و Pearson برای ساخت ابزارهای یادگیری هوش مصنوعی در مقیاس جهانی

شرکت‌های IBM و Pearson به‌طور رسمی یک شراکت جهانی را آغاز کردند که هدف آن توسعه ابزارهای یادگیری شخصی‌سازی‌شده مبتنی بر هوش مصنوعی برای سازمان‌ها، مؤسسات آموزشی و افراد در سراسر جهان است. این همکاری با تمرکز بر آموزش مهارت‌های موردنیاز بازار کار آینده شکل گرفته است.


بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده توسط Pearson، عدم تطابق مهارت‌ها در بازار کار آمریکا سالانه حدود ۱.۱ تریلیون دلار خسارت اقتصادی ایجاد می‌کند. همین موضوع باعث شده است که دانشجویان، نیروی کار و کارفرمایان بیش از گذشته به راهکارهای یادگیری سریع، کاربردی و متناسب با نیازهای واقعی شغلی روی بیاورند.


در این همکاری، ابزارهای جدید آموزشی با استفاده از پلتفرم‌های پیشرفته هوش مصنوعی watsonx Orchestrate و watsonx Governance شرکت IBM توسعه داده می‌شوند. این فناوری‌ها امکان مدیریت، شخصی‌سازی و نظارت مسئولانه بر سیستم‌های هوش مصنوعی آموزشی را فراهم می‌کنند.


IBM همچنین به Pearson کمک می‌کند تا یک پلتفرم یادگیری سفارشی مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کند؛ پلتفرمی که ترکیبی از تجربه انسانی، دستیارهای هوشمند و عامل‌های AI خواهد بود و با هدف بهبود فرآیند یادگیری، افزایش بهره‌وری و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده ساخته می‌شود.


هدف اصلی این همکاری، ارتقای مهارت‌های نیروی کار و همگام‌سازی آموزش با نیازهای در حال تغییر بازار کار جهانی است. سازمان‌ها، نهادهای دولتی و مراکز آموزشی می‌توانند از این ابزارها برای آموزش هدفمند، ارزیابی مهارت‌ها و توسعه توانمندی‌های حرفه‌ای استفاده کنند.


به‌عنوان بخشی از این ابتکار، مشتریان و حدود ۲۷۰ هزار کارمند IBM به مجموعه‌ای از محصولات یادگیری سازمانی Pearson دسترسی خواهند داشت؛ از جمله ابزارهای اعتبارسنجی دیجیتال مهارت‌ها، برنامه‌ریزی نیروی کار و آزمون‌ها و گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای.


دو شرکت همچنین در حال بررسی توسعه ابزارهایی هستند که بتوانند قابلیت اطمینان و عملکرد عامل‌های هوش مصنوعی را در محیط‌های واقعی ارزیابی و تأیید کنند؛ اقدامی که نقش مهمی در افزایش اعتماد، شفافیت و مسئولیت‌پذیری در استفاده از AI خواهد داشت.


عمر عبوش، مدیرعامل Pearson، در این‌باره می‌گوید:
«فناوری با سرعتی بیش از توانایی یادگیری انسان در حال پیشرفت است و برای پر کردن این شکاف، یادگیری باید مستقیماً در جریان کار ادغام شود.»

آرویند کریشنا، مدیرعامل IBM، نیز تأکید کرده است:
«در هر مرحله‌ای از مسیر شغلی، یادگیری مهارت‌های جدید متناسب با عصر هوش مصنوعی یک ضرورت است.»


این همکاری یکی از مهم‌ترین اقدامات سال ۲۰۲۵ در حوزه هوش مصنوعی آموزشی و مهارت‌محور به شمار می‌رود و نشان‌دهنده تلاش مشترک شرکت‌های فناوری و آموزش برای ایجاد راهکارهای یادگیری هوشمند، شخصی‌سازی‌شده و مسئولانه در عصر AI است.


برای مشاهده جدیدترین اخبار ، به پایگاه خبری هوش مصنوعی ایران مراجعه کنید.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها
پیشنهادی: